Mutasd a legközelebbi autószervizt
Csökkenti a zajt és a károsanyagkibocsátást. 2 év garancia az Eurorepar kipufogódobokra!
A motor jó működése, teljesítménye, zajszintje, a károsanyag megszűrése …, a kipufogó rendszer a jármű kiemelt műszaki berendezése, mely élettartama során nagyon erős hő- és mechanikai igénybevételnek van kitéve. Az akár 900 fokot is meghaladó hőmérsékletű kipufogó gázok, és azok savas kémhatása megtámadja a csövek belső fémfalát, a kipufogódobot, a hangtompító dobot, a katalizátort és a lambda szondát is. A nedvesség, az esők, a közúti só és sár külső sérüléseket okoznak, és előidézik a rozsda megjelenését is. A menet közbeni rázkódás miatt deformálódnak a fém tartóelemek és a gumiból készült szilent blokkok* is, melyek a kaszni alatt futó teljes kipufogórendszert megtámasztják. Mozgalmas élet, nemde?! Nem véletlen javasolt, hogy rendszeresen ellenőrizzük a kipufogórendszer állapotát.
Nem utolsó sorban, a műszaki vizsgán egy kisebb szivárgás, deformitás vagy a megengedett mutatóknál magasabb légszennyezési érték a vizsga érvénytelenítését jelenti.
Helyes gyakorlatot követ, ha szakemberekkel rendszeresen ellenőrizteti a gépjármű teljes kipufogórendszerét, megelőzve a kellemetlen hanghatások megjelenését, és a megengedettnél nagyobb károsanyag kibocsátást.
* A szilent blokk egy rugalmas, speciális gumianyagból készült alkatrész. A préselt, elemek közé helyezett anyag csökkenti a zajokat és a rezgéseket.
Szívesen látjuk! Csatlakozzon!
Ha Ön márkafüggetlen autószervize van, és szeretne:
az Eurorepar Car Service hálózat tagjaként mi biztosítjuk Önnek ezt a szakmai támogatást.
Kérjük, hogy vegye fel velünk a kapcsolatot, itt, és kollégáink egyeztetés céljából keresni fogják Önt!
Valószínűleg a katalizátor vagy a lambdaszonda meghibásodásáról van szó.
A lambdaszonda a kipufogóra szerelt érzékelő.
Ha a lambdaszonda megsérül vagy elhasználódik, nem tud helyesen mérni, ilyenkor az autó „takarékos módba” vált, azaz 50 km/h sebességnél nem megy gyorsabban.
A jelzés érkezhet a katalizátorból is.
Ha a katalizátor meghibásodik, nem tudja a káros kipufogógázokat kevésbé szennyező gázokká alakítani. Ebben az esetben a lambdaszonda figyelmeztető jelzést küld a motor felé, amely takarékos módba vált.
Minderre egyetlen megoldás létezik: a hibás alkatrész mielőbbi cseréje.
A katalizátor élettartama véges, a gyártói előírások szerint rendszeresen cserélni kell.
A katalizátor átalakítja a kipufogógázban található káros, szennyező gázokat, vagy jelentősen lecsökkenti mennyiségüket.
Ha a katalizátor meghibásodik, a kipufogógáz szennyező anyagai szabadon távoznak a légkörbe, így az autó már nem felel meg a károsanyag-kibocsátási normáknak.
Ez az autó típusától, használati módjától és a környezeti tényezőktől függ.
Nedves éghajlatú területeken, tengerparton - az oxidáció miatt - a kipufogórendszer hamarabb használódik el.
Általános szabály, hogy kedvezőtlenebb körülmények között a kipufogórendszer egyes elemeit vagy akár egészét 8-9 év használat után kell cserélni.
A zajok elnyeléséért felelős leömlő és tompítódob cseréje 40 ezer km után lehet szükséges, de általában többet is kibírnak.
A lambdaszondákat meghibásodás esetén kell cserélni.
Részecskeszűrőt általában a modernebb dízelmotorokba szerelnek.
A kipufogórendszer részeként a részecskeszűrő kiszűri az el nem égetett, rendkívül egészségkárosító szén- és szénhidrogén részecskéket a kipufogógázból.
A részecskeszűrőt rendszeresen ellenőrizni kell, mert eltömődhet, ami teljesítményvesztést, sőt, az autó leállását is okozhatja.
Kopó alkatrészről van szó, amelynek élettartama az autó használati módjától függően változik.