Mutasd a legközelebbi autószervizt
Kenőanyagok: kiváló kenőanyag nélkül a motor nem működhet optimálisan. Szervizeink kiváló minőségű olajjal dolgoznak.
A motorolaj a motor kifogástalan működésének záloga, csökkenti a súrlódást és a mozgó alkatrészek kopását, valamint hozzájárul a hengerek és dugattyúk tömítettségéhez.
A motorolaj másik fontos feladata a mechanikus alkatrészek hűtése, melyek így optimális hőmérsékleti körülmények között működhetnek. Nem utolsó sorban, a motorolaj eltávolítja a rendszerből a mozgó alkatrészek súrlódásából keletkező fém részecskéket és szennyeződéseket is.
Jóllehet a motorolajat a motorolajszűrő tisztítja, a használat során szükségszerűen romlik a kenőanyag minősége, ezért kifejezetten ajánlott az olajcsere elvégeztetése minden 15000 Km megtétele után (modelltől függően) vagy akár minden évben, lévén az idő előre haladtával és a kondenzáció miatt a motorolajba víz kerül.
Szívesen látjuk! Csatlakozzon!
Ha Ön márkafüggetlen autószervize van, és szeretne:
az Eurorepar Car Service hálózat tagjaként mi biztosítjuk Önnek ezt a szakmai támogatást.
Kérjük, hogy vegye fel velünk a kapcsolatot, itt, és kollégáink egyeztetés céljából keresni fogják Önt!
A W betű előtti és utáni számok az olaj viszkozitását jelölik. A „W” betű előtti szám az alacsony hőmérsékleti viszkozitást mutatja: minél alacsonyabb az érték, az olaj annál folyékonyabb, annál inkább használható alacsony hőmérsékleten, hideg időjárás esetén. A „W” jelzés utáni szám a magas hőmérsékleti viszkozitást jelöli, azaz hogyan "viselkedik" az olaj forró időjárás esetén: minél magasabb ez az érték, annál viszkózusabb az olaj, és annál jobban használható meleg időben.
A motor számos forgó alkatrészt tartalmaz.
Ezen alkatrészek nagyrészt fémből készülnek, egy részük pedig egymáshoz súrlódik működés közben.
Az olaj csökkenti a súrlódást, következésképpen a kopást is.
Az olaj ezenkívül a fémfelületekről leváló mikrorészecskéket is kiszűri.
A finom olajréteg ilyen módon folyamatosan elég, és a kipufogón keresztül távozik.
Ha úgy érzi, hogy a járműve több olajat fogyaszt, mint korábban, gyakran után kell tölteni, annak oka a motor belső alkatrészének, alkatrészeinek túlzott kopottsága. Szervizünk kideríti a hiba okát, és pénztárcabarát megoldást ad Önnek.
A motor jellegétől, tulajdonságaitól (pl. üzemanyag típusa, teljesítmény, használat módja stb.) függően többféle olaj közül kell a megfelelőt kiválasztani.
Az ásványi motorolajok nyers kőolajból készülnek, elsősorban a régebbi technológiájú motorok számára.
A félszintetikus olajak a jelenlegi mechanikai megoldásokhoz alkalmazkodnak.
A 100%-ban szintetikus olajak pedig kizárólag kémiai vagy petrolkémiai eljárásokkal készülnek - ezek az olajok felelnek meg a legjobban a „csúcstechnológiájú” motoroknak.
Első lépésként, ha éppen vezet, mihamarabb álljon félre, kapcsolja ki a motort és várjon pár percet.
A figyelmeztetés valószínűleg azt jelzi, hogy a motorolaj szintje minimálisra csökkent.
Ilyenkor elég ellenőrizni a szintjelzőt, majd a szükséges mennyiséget utántölteni.
A helyes módszer: húzzuk ki a mérőpálcát, töröljük szárazra egy ronggyal, majd dugjuk vissza a helyére.
Várjunk néhány másodpercet, majd húzzuk ki ismét a pálcát.
Az olajréteg feltehetőleg valahol a „min” és a „max” jel között fog megállni.
Ilyenkor elegendő apránként utántölteni az olajat, közben folyamatosan újra ellenőrizni a szintet, hogy semmiképpen se lépjük túl a maximumot.
Ha ezután sem alszik ki a visszajelző lámpa, ne induljunk el újra, hanem bízzuk az autó átvizsgálását szakemberre.
Az olaj elhasználódását elsősorban a színe jelzi: a megfelelő minőségű olaj megőrzi eredeti jellegét, azaz átlátszó, enyhén borostyánsárga színű.
Ha az olaj színe sötétebb barnára változik és elveszíti átlátszóságát, ideje kicserélni.